Succesvol proefproject in Hoogkarspel

“Kan URETEK twee verzakte betonnen funderingen langs het spoor weer mooi recht zetten?” Deze vraag kregen we van spooraannemer VolkerRail. We hebben veel ervaring met werkzaamheden op en aan het spoor, maar dit hadden we nog nooit eerder gedaan. We wilden het dan ook graag proberen. Daarom hebben we dit werk aangeboden als proef. Wat blijkt? De URETEK FloorLift methode is ook hiervoor bijzonder geschikt!

Het ging om twee verzakte betonnen funderingen langs het spoor in Hoogkarspel. Deze funderingen dragen de palen voor de stroomkabels van de treinen. URETEK kreeg één nacht de tijd om deze funderingen te liften. Hiervoor werd het treinverkeer die nacht stilgelegd en werden de systemen tijdelijk buiten dienst gesteld.

Geen voorwerk mogelijk
Omdat de palen dicht langs het spoor staan, was voorwerk niet mogelijk. We konden de situatie ter plekke dus pas de bewuste nacht bekijken. Het was spannend of we het in één nacht konden redden en het gewenste resultaat konden leveren. Uiteraard hebben we ons zo goed mogelijk voorbereid, met het vertrouwen dat het zou gaan lukken. Waarvan akte!

11 en 14 cm gelift
Tom Werkhoven, projectleider VolkerRail: “De werkzaamheden door URETEK zijn buitengewoon goed verlopen; de klus was binnen vier uur geklaard. Eén fundering is 11 cm gelift, de andere 14 centimeter. Ze staan allebei weer helemaal recht. Een mooi resultaat!”